Bibliotheek

4 juli 2012

Petitie SP “Onze bieb moet blijven”

Afgelopen maandagavond heeft de SP na een paar maanden van actie voeren de petitie “onze bieb moet blijven” aan het gemeentebestuur overhandigd. SP-er Jan Breepoel gaf de 1139 handtekeningen tijdens de raadsvergadering aan burgemeester Frank Koen.
Overhandigen petitie

26 juni 2012

1134 handtekeningen voor bibliotheek

Maandagavond 2 juli zal de SP tijdens de raadsvergadering de petitie voor het behoud van de bibliotheek in 's Gravenland en Schollevaar overhandigen aan het gemeentebestuur. De afgelopen maanden hebben 1134 Capellenaren de petitie ondertekend om de vestigingen open te houden. Na de zomer zal het definitieve plan voor de toekomst van de bibliotheek worden gepresenteerd. Zoals het er nu uitziet zullen de vestigingen vanaf 2013 dicht moeten. Dat wil de SP voorkomen.

12 mei 2012

Toekomst voor de bieb?!

Leden van de SP hebben vrijdagavond de bibliotheek in 's-Gravenland dichtgeplakt. Hiermee wil de partij laten zien aan de buurtbewoners hoe de bieb er uit komt te zien vanaf 2013. Door de forse bezuinigingen vanuit de gemeente is de bibliotheek genoodzaakt om zowel de vestiging in 's-Gravenland en Schollevaar te sluiten. De SP voert hier sinds medio maart de actie “onze bieb moet blijven” om deze sluiting te voorkomen.

8 mei 2012

Steeds meer Capellenaren ondersteunen petitie bibliotheek

Al duizend Capellenaren hebben de petitie “Onze bieb moet blijven” ondersteund. Hiermee roepen de bewoners het gemeentebestuur op te voorkomen dat twee van de drie bibliotheekvestigingen worden gesloten. De SP is medio maart van start gegaan met de actie en stond meerdere malen op straat om handtekeningen op te halen.

3 mei 2012

SP op vrijmarkt Koninginnedag

Afgelopen maandag stond de SP met een kraam op de vrijmarkt op het Stadsplein in Capelle aan den IJssel. De SP afdeling haalde handtekeningen op voor het behoud van de bibliotheekvestigingen in Schollevaar en ’s Gravenland. Deze moeten vanaf 2013 de deuren sluiten door zeer forse bezuinigingen op de bibliotheek.
Vrijmarkt Capelle

18 maart 2012

Actie “onze bieb moet blijven” op Stadsplein

Afgelopen zaterdag is op het Stadsplein in Capelle aan den IJssel het startschot gegeven voor de actie “onze bieb moet blijven”. Leden van de SP haalde handtekeningen op en deelden soep uit. De SP voert de actie om te voorkomen dat vestigingen van de bibliotheek dicht zouden moeten. Het gemeentebestuur wil volgend jaar het mes in de bibliotheek zetten door een extra structurele bezuiniging van 300.000 euro op te leggen. Deze bezuiniging komt bovenop de eerdere structurele bezuiniging van 100.000 euro per jaar, wat er voor heeft gezorgd dat de kosten voor de gebruikers van de bibliotheek omhoog gingen en de openingstijden beperkt werden. De kans is groot deze extra bezuiniging leidt tot het sluiten van vestigingen.SoeP Express

17 maart 2012

RED DE BIBLIOTHEEK!

Het gemeentebestuur van Capelle aan den IJssel wil vanaf januari 2013 het mes in de bibliotheek zetten. Dit zal leiden tot sluiting van vestigingen.
Deze bezuiniging komt bovenop de eerdere structurele bezuiniging van 100.000 euro per jaar, wat er voor heeft gezorgd dat de kosten voor de gebruikers van de bibliotheek omhoog gingen en de openingstijden beperkt werden. Vanaf januari 2013 komt daar dus nog eens 300.000 euro per jaar boven op. De kans is groot dat hierdoor de nevenvestigingen van de bibliotheek gesloten moeten worden. Volgens de SP is dat ongewenst en ook in strijd met een eerdere beslissing van de gemeenteraad uit 2010.
Teken de petitie online: http://petities.nl/petitie/onze-bieb-moet-blijven