1134 handtekeningen voor bibliotheek

26 juni 2012

1134 handtekeningen voor bibliotheek

Maandagavond 2 juli zal de SP tijdens de raadsvergadering de petitie voor het behoud van de bibliotheek in 's Gravenland en Schollevaar overhandigen aan het gemeentebestuur. De afgelopen maanden hebben 1134 Capellenaren de petitie ondertekend om de vestigingen open te houden. Na de zomer zal het definitieve plan voor de toekomst van de bibliotheek worden gepresenteerd. Zoals het er nu uitziet zullen de vestigingen vanaf 2013 dicht moeten. Dat wil de SP voorkomen.

De SP wil graag dat het college in de zomer aan de slag gaat en met de bieb werkt aan een goed alternatief. “Wij vinden dat de bibliotheek te hard wordt getroffen, helaas moet de gemeente bezuinigingen door terug lopende inkomsten. Maar om dan één voorziening totaal voor 400.000 euro te korten dat is buiten proporties en ook kortzichtig. Als de bibliotheken nu dicht moeten krijgen we ze niet meer terug. Daarom hoop ik erop dat de wethouder van de zomer niet op zijn handen gaat zitten, maar aan de slag gaat om de bibliotheekvestigingen te behouden. Aldus SP-fractievoorzitter Jurgen van der Sloot

Belangstellende kunnen aanwezig zijn bij het aanbieden van de petitie. De raadsvergadering begint op 19.30 uur in het Stadhuis. Vanaf eind maart heeft de SP de actie “onze bieb moet blijven” gevoerd en daarbij ruim duizend handtekeningen opgehaald.