Toekomst voor de bieb?!

12 mei 2012

Toekomst voor de bieb?!

Leden van de SP hebben vrijdagavond de bibliotheek in 's-Gravenland dichtgeplakt. Hiermee wil de partij laten zien aan de buurtbewoners hoe de bieb er uit komt te zien vanaf 2013. Door de forse bezuinigingen vanuit de gemeente is de bibliotheek genoodzaakt om zowel de vestiging in 's-Gravenland en Schollevaar te sluiten. De SP voert hier sinds medio maart de actie “onze bieb moet blijven” om deze sluiting te voorkomen.

“Door de bibliotheek dicht te plakken willen we de inwoners laten zien hoe de bibliotheekvestiging er in de nabije toekomst uit komt te zien. Wij vinden dat de bibliotheek te hard wordt getroffen, helaas moet de gemeente bezuinigingen door terug lopende inkomsten. Maar om dan één voorziening totaal voor 400.000 euro te korten dat is buiten proporties en ook kortzichtig. Als de bibliotheken nu dicht moeten krijgen we ze niet meer terug. De SP zal alles aan doen om dit te voorkomen en.” Aldus SP-fractievoorzitter Jurgen van der Sloot

Met de actie “onze bieb moet blijven” heeft de SP inmiddels ruim duizend handtekeningen opgehaald. Van der Sloot: “De steun voor de actie is groot, gelukkig zie ik dat ook andere partijen zich verzetten tegen de sluiting van de vestigingen. Richting de voorjaarsnota hoop ik dat we met een meerderheid van de gemeenteraad de sluiting kunnen voorkomen, en de bibliotheek meer tijd te geven om te onderzoeken welke bezuiniging wel reëel haalbaar is.