Integratie

24 oktober 2016

SP-Kamerlid Sadet Karabulut komt naar Krimpen

Foto: sp / sp

De SP werkt in Krimpen aan den IJssel aan een lokale afdeling. Om dit te realiseren organiseert de partij vrijdag 28 oktober een openbare avond met Kamerlid Sadet Karabulut. Dit is de kans voor Krimpenaren om kennis te komen maken met de SP.
De avond begint om 19.30 uur in wijkcentrum “Het Palet” aan de Rembrandtlaan 37. Sadet Karabulut zal spreken over verschillende politieke thema's zoals het Nationaal Zorgfonds, meer betaalbare woningen, verhogen van het minimumloon en extra belasting voor miljonairs.

28 mei 2010

Meltem Okcu overtuigt vrouwen in verkiezingsdebat

Donderdagavond 27 mei vond in het kader van de Tweede Kamerverkiezingen in het Capels Multicultureel Centrum een politiek forum plaats georganiseerd door en voor vrouwen. Namens de SP Capelle nam burgerraadslid Meltem Okcu deel aan het debat en ze deed dit zeer overtuigend. Doel van de avond was het op de hoogte brengen van de aanwezigen van het verkiezingsprogramma van de partijen en ze meer inzicht te verschaffen in waar de partijen voor staan.

26 februari 2010

SP bij internationale politieke vrouwen ochtend

Internationale kookclub
Gisterenochtend waren de SP-kandidaten Meltem Okcu en Anneke Bosgieter samen met vrouwelijke kandidaten van andere partijen te gast bij de internationale, politieke kookclub. Ze spraken daar over werkgelegenheid, emancipatie, inburgering en armoede bestrijding. Elke donderdag koken migrantenvrouwen enthousiast met en voor elkaar in het kader van de inburgeringcursus. Onder hen zijn enkele (voormalige) asielzoekers. Anderen weer zijn om andere redenen in Capelle en waren actieve, bewuste vrouwen in hun eigen land. Sommigen runden een eigen bedrijf of hadden interessante banen. Daarnaast zijn er ook vrouwen die naast een taak als moeder en huisvrouw, vertrouwenspersoon waren.

2 februari 2010

SP bezoekt Molukkenbuurt

Gisteren heeft de SP in Capelle aan den IJssel samen met Tweede Kamerlid Harry van Bommel een bezoek gebracht aan de Molukkenbuurt. Harry van Bommel en kandidaat-raadsleden van de Capelse SP gingen in gesprek met vertegenwoordigers van de Molukse gemeenschap. We spraken over de Molukkenbuurt, maar internationale kwesties kwamen ook aan de orde, zoals de situatie op de Molukken en de mensenrechten. De Molukkenbuurt heeft last van achterstallig onderhoud. De huizen zijn hoognodig toe aan renovatie en de straat is verzakt. Een paar jaar geleden is maar één helft van de buurt opgehoogd. De kant van de buurt waar voornamelijk Molukse mensen wonen is al jaren niets aan onderhoud gedaan.
Bezoek aan Molukkenbuurt

30 november 2008

Feestelijke kennismaking voor Surinaamse Nederlanders

Surinamekrant Op zondag 7 december, organiseert Tweede Kamerlid Harry van Bommel, in samenwerking met de SP-afdeling in Rotterdam, een kennismakingsbijeenkomst speciaal gericht op de Surinaams-Nederlandse gemeenschap. Van Bommel is Surinamewoordvoerder voor de SP en onderhoudt een warme band met het land. Tussen 16:00 tot 20:00 uur kunt u kennsimaken met lokale politici en Kamerlid Harry van Bommel. Harry gaat in gesprek met SP-ers uit de Rotterdamse gemeenteraad, met Jay Pahladsingh (SP-bestuurslid Capelle) en met de mensen in de zaal over belangrijke thema's.

2 juli 2008

Buurten in de Diepen- & Hoekenbuurt

SP-Kamerleden Paulus Jansen, Sadet Karabulut en Hans van Leeuwen bezochten maandag in het kader van ‘Buurten in de buurt’ Capelle aan den IJssel. Tijdens het bezoek aan de Hoeken- en Diepenbuurt werd er onder andere gesproken over integratie, wonen en maatschappelijk werk in de wijk. “Rotterdam krijgt extra geld van de minister en wij zitten met de shit.”
Kamerleden bezoeken Diepenbuurt

24 juni 2008

Avond met SP Tweede Kamerleden in Oostgaarde

Op maandag 30 juni brengen SP Kamerleden Paulus Jansen, Hans van Leeuwen en Sadet Karabulut een bezoek aan de Hoeken- en Diepenbuurt in Capelle Oostgaarde. De Kamerleden zullen in de middag de buurt in gaan om met verschillende mensen te spreken. Elk Kamerlid richt zich op zijn of haar eigen onderwerp, zoals het onderwijs, de kwaliteit en betaalbaarheid van de huizen, de veiligheid en voorzieningen voor jongeren en ouderen.