SP bezoekt Molukkenbuurt

2 februari 2010

SP bezoekt Molukkenbuurt

Gisteren heeft de SP in Capelle aan den IJssel samen met Tweede Kamerlid Harry van Bommel een bezoek gebracht aan de Molukkenbuurt. Harry van Bommel en kandidaat-raadsleden van de Capelse SP gingen in gesprek met vertegenwoordigers van de Molukse gemeenschap. We spraken over de Molukkenbuurt, maar internationale kwesties kwamen ook aan de orde, zoals de situatie op de Molukken en de mensenrechten. De Molukkenbuurt heeft last van achterstallig onderhoud. De huizen zijn hoognodig toe aan renovatie en de straat is verzakt. Een paar jaar geleden is maar één helft van de buurt opgehoogd. De kant van de buurt waar voornamelijk Molukse mensen wonen is al jaren niets aan onderhoud gedaan.
Bezoek aan Molukkenbuurt

“De buurt moet spoedig worden opgeknapt. De straat moet worden opgehoogd en er moet gestart worden met de renovatie van de woningen. De SP wil dat de gemeente dit samen met Com.wonen en de Molukse woningstichting gaat oppakken. Het is niet goed dat destijds maar één kant van de buurt is opgeknapt. Als je buurten aanpakt, moet dat wel de gehele buurt zijn en niet één deel.” aldus SP-lijsttrekker Jurgen van der Sloot
Bezoek Molukkenbuurt