Feestelijke kennismaking voor Surinaamse Nederlanders

30 november 2008

Feestelijke kennismaking voor Surinaamse Nederlanders

Surinamekrant Op zondag 7 december, organiseert Tweede Kamerlid Harry van Bommel, in samenwerking met de SP-afdeling in Rotterdam, een kennismakingsbijeenkomst speciaal gericht op de Surinaams-Nederlandse gemeenschap. Van Bommel is Surinamewoordvoerder voor de SP en onderhoudt een warme band met het land. Tussen 16:00 tot 20:00 uur kunt u kennsimaken met lokale politici en Kamerlid Harry van Bommel. Harry gaat in gesprek met SP-ers uit de Rotterdamse gemeenteraad, met Jay Pahladsingh (SP-bestuurslid Capelle) en met de mensen in de zaal over belangrijke thema's.

Harry van Bommel: 'Iedereen is welkom bij de SP en dat blijkt ook uit de thema's die wij politiek oppakken. Armoedebestrijding, het AOW-gat, gezondheidszorg, onderwijs: het gaat iedereen aan. Daarnaast zijn er ook onderwerpen die vooral de Surinaams-Nederlandse gemeenschap betreffen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de veel te dure vliegtickets en de mensonterende 100%-controle op Schiphol. Ook daarover zullen wij spreken op deze bijeenkomst.'

De bijeenkomst in Rotterdam wordt gehouden in de Hooiberg, Galvanistraat 150 (vlakbij metrostation Marconiplein). Van 16 tot 20 uur kan men kennismaken met lokale en landelijke politici van de SP. Het geheel wordt een gezellig samenzijn met muziek (tot 22 uur), eten en een drankje. De toegang is gratis en iedereen is welkom.