SP bij internationale politieke vrouwen ochtend

26 februari 2010

SP bij internationale politieke vrouwen ochtend

Internationale kookclub
Gisterenochtend waren de SP-kandidaten Meltem Okcu en Anneke Bosgieter samen met vrouwelijke kandidaten van andere partijen te gast bij de internationale, politieke kookclub. Ze spraken daar over werkgelegenheid, emancipatie, inburgering en armoede bestrijding. Elke donderdag koken migrantenvrouwen enthousiast met en voor elkaar in het kader van de inburgeringcursus. Onder hen zijn enkele (voormalige) asielzoekers. Anderen weer zijn om andere redenen in Capelle en waren actieve, bewuste vrouwen in hun eigen land. Sommigen runden een eigen bedrijf of hadden interessante banen. Daarnaast zijn er ook vrouwen die naast een taak als moeder en huisvrouw, vertrouwenspersoon waren.

"Het was goed om te zien hoe enthousiast en geïnteresseerd de vrouwen waren. Dat was ook te merken aan de hoge opkomst. Over het algemeen hadden de vrouwen geen problemen met integratie en taal. Zij gaven echter wel aan dat ze de integratiecursus en vooral het examen niet praktisch en effectief vonden. Velen hadden de taal dan ook zelf geleerd en ontwikkeld." aldus Meltem Okcu