Handtekeningactie WMO Schollevaar

24 februari 2008

Handtekeningactie WMO Schollevaar

Afgelopen zaterdagochtend 23 februari stond de Capelse SP werkgroep op de markt en in het winkelcentrum in Capelle Schollevaar om handtekeningen op te halen tegen de problemen in de thuiszorg. Ook deelde de werkgroep de NU-kranten uit.

SP Capelle in actie voor thuiszorg

De voorbijgangers gingen een gesprek aan met de werkgroepleden en hierbij uitten zij hun zorgen over de verslechterde situatie rondom de WMO. Veel mensen gaven aan dat zij de actiekaart reeds ingevuld en opgestuurd hadden. Over het algemeen waren de mensen van mening dat de verminderde kwaliteit van de geboden zorg alsmede de vele ontslagen in de thuiszorg zorgwekkend zijn.

Het feit dat de thuiszorg onderhevig is aan de marktwerking en steeds onpersoonlijker wordt, terwijl dat juist één van de sectoren is waarin veel behoefte is aan persoonlijke aandacht, vond men zeer verontrustend.

Onder deze mensen bevonden zich zowel thuiszorgcliënten als algemeen geïnteresseerden die ook andere klachten hadden over Capelle en met name over de wijk Schollevaar. Zo vertelde een voorbijganger dat de bewoners van de seniorenflat bij het station Schollevaar veel last hadden van de hangjongeren die zich daar tot diep in de nacht bevinden.