Capelse SP erkend als afdeling in oprichting

9 juli 2008

Capelse SP erkend als afdeling in oprichting

Het partijbestuur van de SP heeft op vrijdag 4 juli de SP in Capelle erkend als afdeling in oprichting. Dit zien we als een belangrijke mijlpaal. Zonder de actieve leden die zich inzetten voor de SP was dit niet mogelijk geweest. Het komende halfjaar zal de afdeling in oprichting haar organisatie verder versterken door onder andere het kiezen van een bestuur en het opstellen van een jaarplan, om zo uit te groeien tot een zelfstandige afdeling.

"Het afgelopen jaar heeft de SP in Capelle al de nodige acties en activiteiten georganiseerd. Zo zijn we actief rondom de situatie in de thuiszorg, met onder andere een debatmiddag met Agnes Kant. We hebben een enquête gehouden onder jongeren over hun vrijetijd, binnenkort verschijnt hier een rapport over. Er zijn onlangs 10.000 SP kranten verspreid en we gaan in gesprek met mensen over hun buurt. Ook loopt er momenteel handtekeningactie voor gratis OV voor mensen boven de 65 en kinderen tot 12 jaar.”

De SP stelt strenge eisen aan een lokale afdeling. Zo moeten er minimaal 50 leden en 5 bestuursleden zijn. Er moet voldoende scholing zijn gevolgd, en het belangrijkste de leden actief zijn.