column: Goed voorbeeld van SP doet volgen

14 oktober 2008

column: Goed voorbeeld van SP doet volgen

Jurgen van der SlootAfgelopen zaterdagmiddag liep ik door het winkelcentrum de Koperwiek. Tot mijn verrassing liepen daar een aantal mensen van de PvdA balonnen, klaprozen en flyers uit te delen. Op de flyer stonden een aantal zaken waar de PvdA graag met Capellenaren van gedachte over wilde wisselen, waaronder gratis OV voor mensen boven de 65.

De SP heeft de afgelopen maanden een aantal zaterdagen bij de Koperwiek gestaan om handtekeningen op te halen voor gratis OV voor 65+ en 12-.
Des te meer verrast was ik om de PvdA ons voorbeeld voor een deel op te zien volgen. Voor de komst van de SP was de PvdA nimmer buiten verkiezingstijd op straat te vinden.

Niet alleen op het gebied van gratis OV volgt de PvdA het voorbeeld van de SP. Zo heeft de PvdA in september de slogan PvdA een betere buur(t) gelanceerd. De PvdA ging met mensen in gesprek over hun buurt. Ook dit was een grote verrassing, aangezien de SP aan het begin van dit jaar is gestart met "buurten in de buurt", waarbij de SP afdelingen elk kwartaal de buurten in gaan om met mensen in gesprek te gaan over hun buurt. De Christenunie gaat sinds deze zomer ook de buurten in. De gehele zomer hebben we kunnen genieten van persberichten van de CU die met hun Kamerlid Ortega-Martijn Schollevaar-oost hebben geadopteerd. Net nadat de SP in juni met een aantal Kamerleden een bezoek aan de Hoeken- en Diepenbuurt in Capelle hadden gebracht.

Ik ben blij om te zien dat partijen het voorbeeld van de SP opvolgen en weer de straat op gaan om met mensen in gesprek te gaan.

Jurgen van der Sloot
afdelingsvoorzitter SP Capelle aan den IJssel