65-plus gratis met het OV dankzij de SP!

14 november 2008

65-plus gratis met het OV dankzij de SP!

Banner gratis OV
De SP is blij dat vanaf mei 2009 65-plussers in Capelle aan den IJssel gratis kunnen reizen met de bus en metro in het gehele RET-gebied. De SP heeft de afgelopen maanden een handtekeningactie gevoerd voor gratis OV voor 65-plussers en 12-minners. Het college heeft nu geld vrijgemaakt voor om 65-plussers gratis te laten reizen in de daluren. Na elf maanden zal de proef met gratis OV geëvalueerd worden.

“We hebben de afgelopen maanden een kleine 900 handtekeningen opgehaald voor gratis OV. Deze zijn door de SP vorige maand aangeboden aan de gemeenteraad. De mensen zijn erg enthousiast voor gratis OV voor 65-plus. Ik verwacht dat ouderen er veel gebruik van zullen maken, de bussen en metro’s zullen ook buiten de spits weer voller zijn.” Aldus voorzitter Jurgen van der Sloot

De SP voert in de gehele stadsregio Rijnmond actie voor gratis OV voor 65-plus en 12-min. De Schiedamse SP-wethouder Yorick Haan pleitte er in de regioraad voor het gratis openbaar vervoer voor de volgende bijeenkomst op de agenda te zetten.