SP in Capelle nu zelfstandige afdeling

25 december 2008

SP in Capelle nu zelfstandige afdeling

Afgelopen zaterdag 20 december is de SP in Capelle aan den IJssel door het landelijke partijbestuur van de SP benoemd als zelfstandige afdeling. Tot nu toe was de Capelse SP nog een afdeling in oprichting. Het afgelopen half jaar heeft het bestuur hard gewerkt aan het versterken van de afdeling, zowel op ideologisch als op organisatorisch gebied.

“Het is een belangrijke mijlpaal die we nu hebben behaald, maar geen reden om nu achterover te leunen. De komende periode zullen we weer regelmatig op de straat en in de buurten gesprekken voeren met Capellenaren. Tevens zullen we ons gaan voorbereiden op eventuele deelname aan de raadsverkiezingen in 2010. We stellen onszelf strenge eisen om mee te doen met de raadsverkiezingen. We doen alleen mee wanneer we een kwalitatief zeer goede kandidatenlijst met actieve en betrokken Sp'ers kunnen vormen.” aldus afdelingsvoorzitter Jurgen van der Sloot

Het afgelopen jaar was de SP al actief in Capelle. De SP voerde een handtekeningenactie voor gratis openbaarvervoer voor 65-plus en kinderen tot 12 jaar. Ook publiceerde de SP een jongerenrapport naar aanleiding van een enquête onder de Capelse jongeren.