Tour langs winkelcentra voor EU-verkiezingen

30 mei 2009

Tour langs winkelcentra voor EU-verkiezingen

SP Capelle EU campagne
Op zaterdag 30 mei heeft de SP in Capelle aan den IJssel met een prachtige SP bakfiets een tour gehouden langs verschillende winkelcentra. Actieve leden gingen in gesprek om zoveel mogelijk mensen op te roepen op 4 juni te gaan stemmen, en als ze minder Brussel willen vooral SP moeten stemmen. Er zijn honderden ZO verkiezingskranten, flyers, SP-sponsjes en taalgidsjes uitgedeeld. De SP was aanwezig bij het winkelcentrum de Koperwiek, de Terp en de Scholver.

Angie in gesprek over minder Brussel
"Veel Capellenaren willen minder invloed vanuit Brussel. De EU is heilig overtuigd van de vrijemarkt, waardoor wij in Capelle te maken hebben met verplichten aanbestedingen voor bijvoorbeeld de thuiszorg. Hierdoor werd de thuiszorg slechter en kregen de medewerkers slechtere arbeidsvoorwaarden. Maar ook de postbodes zijn de klos. De postmarkt moet gaan concureren waardoor postbodes er flink op achteruit gaan. Dit zijn verslechtering die allemaal hun oorsprong vinden in Brussel." aldus afdelingsvoorzitter Jurgen van der Sloot.
Rutger voor minder Brussel

Mensen konden zich laten fotograferen met de boodschap "wil minder Brussel". Een selectie hebben we hier op de site gezet. Ben je ook gefotografeerd en wil je graag jouw foto hebben. Stuur dan een e-mail naar de SP Capelle.
PvdA voor meer Brussel
PvdA raadslid Rick Heuvelsland liet zich ook fotograferen met het bord "wil minder Brussel". Hij is echter niet overtuigd dat hij minder Brussel wilt.
Wil minder Brussel