65 blijft 65 in Schollevaar

24 oktober 2009

65 blijft 65 in Schollevaar

65 blijft 65 spandoek
Vandaag stond de SP bij winkelcentrum de Scholver met de petitie 65 blijft 65. De afgelopen weken heeft de SP in Capelle al meerdere malen actie gevoerd tegen verhoging van de AOW-leeftijd. Inmiddels hebben zo'n 800 Capellenaren hun handtekening gezet voor 65 blijft 65.
In de buitengebieden van de Capelse SP wordt ook actie gevoerd. Afgelopen vrijdag was de SP aanwezig in Lekkerkerk om ook daar handtekeningen op te halen.
De komende weken gaat de SP de druk verder opvoeren om deze a-sociale maatregel tegen te houden.

Een beschaafd land gunt zijn ouderen hun welverdiende rust. Daarom werd ooit afgesproken: ben je 65 dan hoef je niet meer te werken, en krijg je van staatswege een pensioen (AOW). De regering wil nu de AOW-leeftijd verhogen van 65 naar 67. 'Vanwege de crisis', zeggen ze. Maar deze maatregel is ongewenst, onzinnig en onnodig.

De crisis waar we nu mee te maken hebben is veroorzaakt door fouten in het systeem, verkeerde beslissingen door politici en zakkenvullers aan de top. De rekening wordt echter gelegd bij u, die er niets mee te maken had.

De SP staat pal voor de AOW-leeftijd van 65 jaar. We kunnen daarbij alle hulp van u gebruiken. Protesteer tegen deze plannen, en teken de petitie.