SP leden stellen kandidatenlijst vast.

30 november 2009

SP leden stellen kandidatenlijst vast.

Op donderdagavond 26 november hebben de leden van de SP Capelle aan den IJssel de kandidatenlijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. De SP gaat de verkiezingen in met een lijst van 18 kandidaten. De top 5 ziet er als volgt uit; de huidige afdelingsvoorzitter Jurgen van der Sloot is gekozen als
lijsttrekker. Van der Sloot is 27, woont in Schollevaar en is medewerker voor de Tweede Kamerfractie van de SP. Hij studeerde HBO small business & retailmanagement en was een paar jaar werkzaam in de detailhandel. De nummer twee is Meltem Okcu, 24 jaar en studeert rechten aan de Erasmus Universiteit. Daarnaast is ze werkzaam op het hoofdkantoor van de SP. De nummer drie is Jay Pahladsingh, 59 jaar en gezin-relatie therapeut. De nummer vier is Anneke Bosgieter, 62 jaar en heeft werkervaring in zowel profit als non-profit sector op het gebied van personeelswerk. Nummer vijf is Hans Jannink, 66 jaar heeft zijn eigen adviesbureau op het gebied van arbeidsomstandigheden en medezeggenschap. Tevens is Jannink ruim 20 jaar kaderlid bij FNV Bondgenoten.

"Wij zijn erg blij met onze kandidatenlijst. Het is een diverse lijst geworden die goed weerspiegelt dat de SP een partij is die in de samenleving is geworteld.
Ik heb er vertrouwen in dat onze kandidaten de SP prima gaan vertegenwoordigen in de campagne en daarna in de gemeenteraad. Uiteraard blijven we als SP
ook wanneer we in de raad vertegenwoordigd zijn actief in de buurten. Binnenkort presenteren wij ons verkiezingsprogramma en onze speerpunten
voor de komende vier jaar" Aldus lijsttrekker Jurgen van der Sloot.

De gehele SP kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart 2010:

1. Jurgen van der Sloot (1982)
2. Meltem Okcu (1985)
3. Jay Pahladsingh (1950)
4. Anneke Bosgieter (1947)
5. Hans Jannink (1943)
6. Shiane Gambhirsingh (1986)
7. Jan van der Sloot (1949)
8. Martin Maat (1966)
9. Nick van Bremen (1982)
10. Lucas Rammeloo (1960)
11. Chris van Haestregt (1976)