Stuur een protestmail voor gratis OV

13 november 2009

Stuur een protestmail voor gratis OV

Dinsdag 10 november heeft een meerderheid van de raad ingestemd om het gratis OV voor 65-plussers te schrappen. VVD, CDA, ChristenUnie, SGP, Liberaal Capelle, Capelle.nu! en GroenLinks stemde tegen het gratis OV. De SP vindt dit een zeer onverstandige beslissing. Gratis OV is juist goed voor de mensen en voor de gemeente. De bussen en metro's zitten ook weer veel vaker vol en mensen kiezen vaker het openbaar vervoer in plaats van de auto.

Hieronder hebben we een voorbeeld e-mail staan die u aan alle partijen die tegen gratis OV zijn kunt mailen. Uiteraard kunt u zelf de tekst aanpassen.
__________________________________________________________________________________________________________________

Beste volksvertegenwoordiger,

In 2009 werd gratis OV ingevoerd voor 65-plussers in Capelle aan den IJssel. Het blijkt dat gratis OV goed is voor 65-plussers en ook goed is voor de gemeente. Het haalt oudere mensen uit een isolement: ze gaan vaker op bezoek bij vrienden en familie. De bussen en metro's zitten ook weer veel vaker vol en mensen kiezen vaker het openbaarvervoer in plaats van de auto. Ik ben daarom ook zeer teleurgesteld dat het gratis OV niet wordt gecontinueerd in Capelle aan den IJssel. Terwijl het geld gewoon beschikbaar is en zo’n 6000 mensen hier met veel plezier gebruik van maken.
Ik hoop dat u uw partijstandpunt ten aanzien van gratis OV wilt herzien. Ik zal het in elk geval meenemen voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Vriendelijke groet,

Klik hier & stuur de protestmail

U hoeft enkel uw naam onder de e-mail te zetten.