SP bezoekt Fascinatio

17 februari 2010

SP bezoekt Fascinatio

Buurten in FascinatioDinsdag 16 februari heeft de SP een buurtbezoek gebracht aan Fascinatio, de jongste wijk van Capelle aan den IJssel. De SP kandidaten gingen in gesprek met de buurtbewoners over hun wijk en de komende gemeenteraadsverkiezingen. Woensdag was er een lijsttrekkersdebat georganiseerd door het wijkoverlegplatform in Fascinatio. Naast SP-lijsttrekker Jurgen van der Sloot gingen ook alle andere lijsttrekkers in debat over onderwerpen die voor de inwoners van Fascinatio van belang zijn. De SP vindt dat de Fascinatio groener kan, dat er een tweede ontsluiting moet komen zodat mensen op twee plekken de wijk kunnen uitrijden. Daarnaast is het belangrijk dat er extra ruimte komt voor de drie basisscholen. Er was weinig meningsverschil tussen de partijen, dat belooft veel goeds voor de bewoners als de nieuwe gemeenteraad na 3 maart van start gaat.

Jurgen in debat Fascinatio"Fascinatio is een mooie wijk waar de meeste bewoners die wij spraken erg tevreden over zijn. Zeker nu er meer voorzieningen zijn gekomen zoals een supermarkt, een gezondheidscentrum en een multifunctioneel centrum. Uiteraard blijft er nog het een en ander te wensen, in een relatief jonge wijk. De SP vindt dat er snel een oplossing moet komen voor het verkeersprobleem. Er is maar een ontsluiting en er moet spoedig een tweede ontsluiting bij komen. Ook is het belangrijk dat de basisscholen meer ruimte krijgen." aldus Jurgen van der Sloot

De SP bezoekt elke week een buurt en gaat dan in gesprek met de bewoners. Wat is er goed en wat kan en moet er nog verbeterd worden.