SP stelt vragen over nieuwe baan Eerdmans

14 december 2010

SP stelt vragen over nieuwe baan Eerdmans

Vrijdag is bekend geworden dat Joost Eerdmans in januari presentator wordt van het TV-programma “uitgesproken WNL”. Eerdmans is wethouder in Capelle aan den IJssel en daarnaast al persentator van het radioprogramma Peptalk van BNR. Ook is hij voorzitter van het burgercomite tegen onrecht. De SP heeft vragen gesteld aan het college over de nieuwe baan van Eerdmans en wil weten of deze functie niet ten koste gaat van zijn wethouderschap.

“Wethouder Eerdmans is voor 60% deeltijdwethouder in Capelle aan den IJssel. Hij heeft nu erg veel nevenfuncties en ik vraag mij af of dit niet ten koste gaat van de tijd die hij aan zijn wethouderschap kan besteden. Hij treedt vaak op in de media: als presentator van Peptalk, als presentator van Tros regelrecht en als voorzitter van het Burgercomite tegen onrecht. In januari komt daar het presenteren van uitgesproken WNL nog bij. Ik vraag me verder af in hoe verre Eerdmans op de radio als lid van het college spreekt. Aldus SP-fractievoorzitter Jurgen van der Sloot.