SP-lijsttrekker Harre van der Nat in debat

16 februari 2011

SP-lijsttrekker Harre van der Nat in debat

Harre van der NatIn de aanloop naar de verkiezingen op 2 maart is de campagne op snelheid aan het komen. Op 22 februari kruisen in jongerencentrum Capsloc een groot deel van de partijen de degens in het best bezochte regionale verkiezingsdebat voor Zuid-Holland. ‘Anders dan anders’ is de opzet van het debat. SP-lijsttrekker Harre van der Nat, gaat in debat met Liesbeth Spies (CDA), Floor Vermeulen (VVD), Aart-Jan Moerkerke (Platform Lokale Partijen), Vicky Maeijer (PVV Zuid-Holland) en Gerard Schotanus (ChristenUnie). Maar ook ‘bezoekers, bewonderaars, inwoners, twitteraars en mailers’ kunnen hun ei kwijt.

Onder de noemer “Zuid-Holland, een eigen gezicht?” gaan de lijsttrekkers met elkaar het debat aan, zowel 1-op-1 en in een forum onder leiding van Suzanne Mulder, presentatrice bij TV Rijnmond. Wat bindt Zuid-Holland en wat betekent Zuid-Holland op het gebied van mobiliteit, groen, ruimte en economie voor de inwoners van ons gebied? Welke sociale onderwerpen moet de provincie behandelen en waar ligt de scheidslijn tussen gemeente en provincie. Een vraag die al relevant was, maar met de deelname van lokaal geïnspireerde partijen alleen maar belangrijker wordt. En of de politici zich laten verleiden tot uitspraken over “wie wil straks met wie en wie geeft bij wie geen thuis”? Het debat moet het uitwijzen.

Het debat vindt plaats in jongerencentrum Capsloc, Pelikaanweg 3 in Capelle aan den IJssel (op minuten loopafstand van metrohalte Capelle Centrum) en begint om 19.30 uur (inloop 19.00 uur). Aanmelden kan via verkiezingsdebatzuidholland@gmail.com en/of het evenement Verkiezingsdebat Zuid-Holland op Facebook.

Iedereen wordt uitgenodigd om inhoudelijke suggesties (stellingen, vragen, opmerkingen) te plaatsen via Twitter of het emailadres. Voor Twitter, volg @debatzh en plaats daar uw tweets of gebruik #debatzh. Debatstellingen zullen via Twitter al voor het debat aan de volgers voor een reactie worden voorgelegd.