SP vraagt opheldering over tekort bij zorgstichting de Zellingen

18 maart 2011

SP vraagt opheldering over tekort bij zorgstichting de Zellingen

Het college is van plan om de jeugdgezondheidszorg voor kinderen tussen 4-19 jaar van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) over te brengen naar zorginstelling De Zellingen. Dit terwijl recentelijk bekend is geworden dat De Zellingen 2,5 miljoen moeten bezuinigen. De SP heeft het college gevraagd wat dit voor gevolgen heeft voor de inwoners van Capelle. Wethouder Ans Hartnagel heeft toegezegd de raad spoedig te informeren.

“Vanwege een integrale uitvoering van de jeugdgezondheidszorg als uitgangspunt wil het college het gehele basistakenpakket van 0-19 jaar overdragen aan De Zellingen. Tot nog toe valt de doelgroep 0-4 jaar onder De Zellingen. De doelgroep 4-19 jaar valt onder Stichting CJG Rijnmond. Het is verontrustend dat het college voor een integrale uitvoering door De Zellingen kiest terwijl deze instelling 2,5 miljoen moet bezuinigen.” Aldus SP-burgerraadslid Meltem Okcu

Eerder berichtte Stichting Zorgbeheer De Zellingen dat het dit jaar een tekort van 2,5 miljoen euro heeft. Er is een sociaal plan opgesteld en het tijdelijke contract van in ieder geval tien tot twintig mensen wordt niet verlengd