Gemeenteraad steunt motie behoud kinderboerderij Klaverweide

20 september 2011

Gemeenteraad steunt motie behoud kinderboerderij Klaverweide

Afgelopen maandag zijn er bij de gemeenteraad tijdens een protestactie ruim 3700 handtekeningen aangeboden om kinderboerderij Klaverweide in huidige vorm te behouden. Er waren ruim honderd mensen inclusief dieren naar het gemeentehuis gekomen om te demonstreren. De mensen zijn bezorgt dat de kinderboerderij achteruit gaat wanneer deze wordt samengevoegd met een zorgboerderij. In de raadsvergadering is een motie aangenomen waarin staat dat er meer harde afspraken moeten worden gemaakt over de toekomst van Klaverweide. Verder staat erin dat er niet mag worden getornd aan de openingstijden, de kwaliteit en het aantal dieren. Daarnaast roept de gemeenteraad de wethouder op om waar mogelijk een steun te zijn voor de medewerkers. De PvdA is de enige partij die zich niet kon vinden in de motie omdat deze niet ver genoeg gaat voor hen.

De SP is als één van de indieners erg blij dat deze motie is aangenomen: “Het is mooi om te zien dat bijna de gehele raad een duidelijk signaal afgeeft dat Klaverweide in de huidige vorm moet blijven bestaan. De wens van de raad is duidelijk: dezelfde openingstijden,dezelfde kwaliteit voor de natuureducatie en dezelfde hoeveelheid dieren. Daarnaast ga ik er vanuit dat wethouder van Winden waar mogelijk het personeel ondersteunt en zijn best doet om de arbeidsplaatsen voor hen die Klaverweide tot een succes hebben gemaakt te behouden. Uiteraard blijf ik de ontwikkelingen rondom de kinderboerderij scherp in de gaten houden,” aldus SP-fractievoorzitter Jurgen van der Sloot.