Wethouder zet bouw woontoren Meeuwensingel door

6 september 2011

Wethouder zet bouw woontoren Meeuwensingel door

Wethouder van Winden (ChristenUnie/SGP) zet de bouwplannen van de 51 meter hoge woontoren met luxe appartementen aan de Meeuwensingel door. Dit tot grote teleurstelling van de SP die begin dit jaar buurtbewoners enquêteerde over de komst van deze woontoren in hun buurt. Uit de enquête van de SP bleek dat veel bewoners tegen de bouw van de toren zijn. Het gebouw wordt maar liefst vier keer zo hoog als de andere flats in de buurt. Afgelopen maandag heeft de wethouder tijdens een raadsforum aangegeven toch door te willen met dit plan. Volgens hem zijn de bewoners wel positief over het plan.

“Er is geen behoefte aan deze kolos. In Capelle staan heel veel luxe appartementen leeg. Daarnaast past het niet bij de buurt. Pikant detail is dat Van Winden zich, voordat hij wethouder werd, in de raad heeft verzet tegen de bouw van deze toren. Nu hij bestuurder is, laat hij de woontoren toch bouwen. Het zou onverstandig zijn als de raad uiteindelijk met dit voorstel instemt. De SP wil lagere appartementen of eengezinswoningen in een prijsklasse die ook betaalbaar is voor een normaal gezin,” aldus SP-fractievoorzitter Jurgen van der Sloot.

Tijdens het raadsforum bleek een meerderheid van Leefbaar Capelle, VVD, CDA, ChristenUnie/SGP voor het plan te zijn. Ook D66 en PvdA staan er niet onwelwillend tegenover. De SP, die wordt gesteund door GroenLinks in het verzet tegen de woontoren, hoopt dat andere partijen voor de raadsvergadering nog tot inkeer komen en komt met een voorstel om deze toren niet te bouwen.