SP bezoekt Sporenbuurt in Schollevaar

18 november 2011

SP bezoekt Sporenbuurt in Schollevaar

Op dinsdag 15 november heeft de SP afdeling Capelle aan den IJssel een bezoek gebracht aan de Sporenbuurt in de wijk Schollevaar. De SP-leden gingen in gesprek met bewoners over hun buurt. De meeste bewoners waren tevreden over hun wijk. Vooral de voorzieningen in de buurt worden gewaardeerd. Wel was er onvrede over de beperkte openingstijden van de bibliotheek. Daarnaast gaven bewoners aan dat er te hard wordt gereden over het Ringspoor en dat veel auto's fout geparkeerd staan. Dit levert gevaarlijke situaties op in de buurt. Verder was opvallend dat geen van de ondervraagde op de hoogte was van het bestaan van de gemeentelijke handhaving. Dat terwijl het huidige gemeentebestuur daar veel geld voor vrijmaakt.
Buurten Schollevaar

"De SP gaat met enige regelmaat op bezoek in een buurt om met bewoners te spreken over hun wijk. Dit levert altijd veel informatie op en kunnen we ook in de gemeenteraad gebruiken. Wat opvalt, is dat Capellenaren niet op de hoogte zijn van onze gemeentelijke handhaving. Dat is in deze buurt het geval, maar kwam ook al naar voren in vorige buurtbezoeken. Er wordt een half miljoen uitgegeven aan handhaving, maar mensen merken er weinig van. Hier ga ik vragen over stellen aan de wethouder." aldus SP-fractievoorzitter Jurgen van der Sloot