SP wil opheldering over geluidsmeter in Moluks Cultureel Centrum

17 september 2012

SP wil opheldering over geluidsmeter in Moluks Cultureel Centrum

Afgelopen week heeft de SP raadsvragen gesteld aan het gemeentebestuur over de genomen maatregelen om geluidsoverlast van het Moluks Cultureel Centrum. De SP heeft klachten ontvangen over de geluidsmeter die door de gemeente in het centrum is geplaatst. Wanneer deze teveel decibel meet wordt de geluidsinstallatie uitgeschakeld.

Fractievoorzitter Jurgen van der Sloot zet hier vraagtekens bij. “Overlast moet uiteraard zoveel mogelijk voorkomen worden. Dat kan door isolatiemateriaal aan te brengen, controles en door het maken van goede afspraken. De nu door de gemeente geplaatste geluidsmeter maakt het vrijwel voor zover ik begrijp bijna onmogelijk om nog een feestje te organiseren. Dat kan niet de bedoeling zijn van.”

De SP vraagt aan het gemeentebestuur of ze kunnen kijken naar andere maatregelen die het centrum minder beperken in haar mogelijkheden. Zoals het aanbrengen van geluidsisolatie.