SP kiest Jurgen van der Sloot als lijsttrekker

12 september 2013

SP kiest Jurgen van der Sloot als lijsttrekker

De huidige SP fractievoorzitter Jurgen van der Sloot is gisterenavond gekozen door de Capelse leden als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. "Ik ben dankbaar dat de leden mij het vertrouwen gaven wederom de lijst aan te voeren. In 2010 kwam de SP voor het eerst in de gemeenteraad van Capelle met één zetel. De SP in Capelle staat er goed voor. We hebben een stevige afdeling, daarom acht ik de kans dat we in maart meer zetels kunnen bemachtigen zeer reëel", aldus Jurgen van der Sloot.

Het verkiezingsprogramma van de SP en de overige kandidaten op de lijst worden later dit jaar bekend gemaakt. De partij gaat de komende tijd werken aan een sociaal alternatief voor de Capellenaren. Van der Sloot: “Veel mensen zijn onzeker over hun toekomst, en vragen zich af of ze hun baan behouden of hoe ze  weer aan het werk komen. Het beleid van het Kabinet Rutte2 maakt mensen extra onzeker. Zo staat ook de zorg onderdruk, steeds meer taken komen op de schouders van vrijwilligers en mantelzorgers. Wij willen als SP een gemeente waarbij er wel voldoende geld beschikbaar is voor een goede zorg, waar we alles op alles zetten om mensen duurzaam aan het werk te helpen."

Een ander onderwerp waar de SP op wil gaan inzetten op voldoende betaalbare woningen. "We moeten weer durven te investeren in goede betaalbare huurwoningen. Tot nu toe gaat het vooral over waar we betaalbare huurwoningen gaan slopen om er duren woning voor terug te bouwen. Dat kan en moet anders, want er is behoefte aan goede betaalbare woningen in Capelle."