Enquête thuiszorg in Capelle

2 oktober 2013

Enquête thuiszorg in Capelle

Het kabinet van VVD en PvdA gaat fors snijden in de gezondheidszorg. Bij de ouderenzorg en de thuiszorg vallen de grootste klappen, maar ook op jeugdzorg wordt bijna een half miljard bezuinigd. Deze taken komen op het bordje van de gemeenten te liggen. Maar door de bezuinigingen hebben ook de gemeenten te weinig geld om deze taken goed uit te voeren.

Dit is onacceptabel, aldus SP-lijsttrekker Jurgen van der Sloot: ‘De SP wil dat er voldoende geld wordt uitgetrokken voor goede zorg in Capelle. Helaas heeft de gemeenteraad besloten om vanaf 2015 juist minder geld uit te geven aan de zorg, waardoor we in Capelle tot bijna 1 miljoen extra bezuinigen bovenop de landelijke bezuinigingen. Het is voor mij onbegrijpelijk dat voor de zomer geen enkele partij het voorstel van de SP wilde steunen om het geld voor de zorg ook na 2015 op peil te houden. Deze graai uit de zorggelden moet worden terug gedraaid.’

Ontvangt u thuiszorg in Capelle aan den IJssel of kent u iemand die thuiszorg krijgt? Deel dan je ervaringen met de SP. De reacties zullen we gebruiken om ons in te zetten voor een betere en socialere zorg in Capelle. U kunt de enquête hier invullen.