SP Capelle presenteert kandidatenlijst met nieuw talent

31 oktober 2013

SP Capelle presenteert kandidatenlijst met nieuw talent

Woensdagavond 30 oktober heeft de SP haar kandidatenlijst voor de komende raadsverkiezingen vastgesteld. De lijst van in totaal 20 kandidaten is een combinatie van ervaring en nieuw talent. De huidige fractievoorzitter Jurgen van der Sloot (31), was eerder al gekozen als lijsttrekker. ‘Ben erg blij met deze kandidatenlijst, en ben er van overtuigd dat we hier een fantastisch verkiezingsresultaat kunnen behalen.’ Aldus van der Sloot.

Op de tweede plaats staat Marcel Degenaar (45). Hij wil zich inzetten om de gelijkwaardigheid en solidariteit tussen Capellenaren te  bevorderen. Als oud-politieman en huidig milieu inspecteur  bij de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant heeft hij veel kennis over milieu,  veiligheid en sociale problematiek. Hij is er van overtuigd dat  sociale politiek Capelle beter maar vooral ook veiliger maakt.

De derde plek wordt ingenomen door Diana Al (43). Ze is gedreven om Capelse kinderen gelijke kansen te bieden op een goede toekomst. Daarnaast wil ze  mensen met verschillende culturen en achtergrond samenbrengen. Diana is werkzaam in de kinderopvang en zet zich vrijwillig in voor de historische vereniging Capelle en voor de bibliotheek.

Op de vierde plaats staat Jan Breepoel (40). Hij wil de raad in om te knokken voor goede en betaalbare woningen in Capelle. Jan is computerprogrammeur en is geeft leiding bij de Capelse scoutinggroep Hendrik van Halenwijn. Voor de SP-afdeling is hij als organisatie secretaris betrokken bij de acties en activiteiten van de SP.

De nummer vijf voor de SP is Anneke Bosgieter (66), in 2007 één van de kartrekkers om de SP afdeling op te richten in Capelle. Een goede gezondheidszorg en voorzieningen voor senioren motiveren haar om zich voor de gemeenteraad te kandideren. Anneke is gepensioneerd en voorheen werkzaam als personeelsfunctionaris. Is nu als vrijwilliger betrokken bij verschillende projecten in Capelle.

Eind dit jaar zullen de leden van de SP het verkiezingsprogramma gaan vaststellen. Van der Sloot: ‘Uiteraard zullen de zaken waar de Capellenaren de SP van kennen een prominenten plek krijgen. Een goede zorg, goede en betaalbare woningen, meer jongeren aan het werk helpen en de aanpak van armoede.

Het vervolg van de lijst bestaat uit de volgende kandidaten:

6.        Leonie van Wel
7.        Daniel Thenu