Kantoren Rivium blijven leeg staan

13 november 2013

Kantoren Rivium blijven leeg staan

Deze week diende de SP een motie in om leegstaande kantoren in Capelle aan den IJssel een nieuwe bestemming te geven.  De SP dacht hierbij aan het transformeren van kantoren naar studio’s, appartementen of stadslandbouw.
De motie kreeg de steun van alle oppositiepartijen, PvdA, GroenLinks en D66. De coalitiepartijen stemde tegen de motie, waardoor er geen meerderheid voor was.

‘Met de motie had ik voor ogen om creativiteit de ruimte te geven om de leegstand aan te pakken. Onlangs kwam de eigenaar van het kantorencomplex aan het Hollandsch Diep met het plan deze om te bouwen tot studio’s en kleine appartementen. Dit is een goed voorbeeld en zou ook andere eigenaren van kantorencomplexen kunnen aanzetten om met  nieuwe ideeën te komen om de leegstand aan te pakken.
De coalitiepartijen stemde tegen omdat ze wilde dat ik Rivium buiten de motie zou houden. Een gemiste kans, want de leegstand op Rivium is een chronisch probleem.’ Aldus SP-fractievoorzitter Jurgen van der Sloot.