SP start enquête over thuiszorg

23 januari 2014

SP start enquête over thuiszorg

De SP in Capelle aan den IJssel is afgelopen week begonnen met het afnemen van enquêtes bij thuiszorgcliënten. De partij wil graag weten wat men vindt van de kwaliteit van de thuiszorg in Capelle en hoe mensen deze hulp ervaren. De SP leden gaan actief naar de mensen die thuiszorg ontvangen om het gesprek aan te gaan. 'Het Kabinet (VVD/PvdA) wil fors bezuinigen op de thuiszorg, aan de andere willen ze dat mensen langer zelfstandig blijven wonen. Volgens de SP kan dat alleen als er goede thuiszorg beschikbaar blijft. Met deze enquête willen we in kaart brengen hoe de thuiszorg wordt ervaren in Capelle aan den IJssel en wat er eventueel beter kan. Aldus SP-fractievoorzitter Jurgen van der Sloot

De SP wil weten of men voldoende zorg ontvangt en of de kwaliteit goed is. De SP wil ook in beeld brengen hoeveel mensen nu een vaste thuishulp hebben. Daarnaast is de partij benieuwd en of er ook familie,kennissen, buren zijn die helpen als mantelzorger. Van der Sloot: 'Er wordt in de politiek vaak makkelijk gesproken over thuiszorg. Er wordt dan snel gesteld dat moet de familie maar oplossen of de buren.
Hartstikke mooi als dat kan, maar in de praktijk werkt dat volgens mij lang niet altijd zo. Ben daarom benieuwd hoe de Capellenaren die nu thuiszorg ontvangen dit ervaren.'