Onderzoek naar onrust bij Promen nog dit jaar

2 oktober 2014

Onderzoek naar onrust bij Promen nog dit jaar

De SP heeft de afgelopen maanden meerdere keren raadsvragen gesteld over de onrust bij Promen. In het Rotterdams Dagblad verscheen deze zomer het bericht dat medewerkers worden geïntimideerd en gekleineerd door leidinggevende van de sociale werkplaats. De SP vindt het goed dat het dagelijks bestuur heeft besloten om een externe vertrouwenspersoon en een onafhankelijk onderzoek in te stellen naar de vermeende misstanden bij Promen.

‘Na het verschijnen van de berichten in het Rotterdams Dagblad over de misstanden bij Promen hebben we als SP direct vragen gesteld aan de wethouder en hebben we verzocht om snel actie te ondernemen. Dit liep in begin wat stroef omdat er meerdere gemeenten verantwoordelijk zijn voor de sociale werkplaats. We zijn tevreden met de toezegging dat er nog dit jaar een onafhankelijk onderzoek wordt uitgevoerd en dat daarna gepaste maatregelen kunnen worden genomen.’ Aldus SP-fractievoorzitter Jurgen van der Sloot

Verder is er onlangs ook een nieuwe directeur aangetrokken en krijgt Promen financiële ondersteuning vanuit de gemeente Capelle aan den IJssel.