SP wil snel duidelijkheid over koers Promen

11 maart 2015

SP wil snel duidelijkheid over koers Promen

De SP is tevreden met het onderzoek dat door BING is uitgevoerd naar de onrust bij Promen. Afgelopen zomer werden we opgeschrikt door schokkende signalen bij Promen over intimidatie, pesterijen en een angstcultuur. Uit het onderzoek komt naar voren dat er bij Promen een roddelcultuur heerst en dat er geen duidelijke koers is omdat het beleid steeds verandert, wat zorgt voor onrust. ‘Met dit onderzoek is nu een beter beeld ontstaan over de situatie bij Promen. Hier ligt een taak voor de directie van Promen, door te werken aan een cultuurverandering en wat zaken in de interne klachtenprocedure te verbeteren. Aldus SP-fractievoorzitter Jurgen van der Sloot.

De SP wil snel met wethouder Meuldijk in debat over hoe de toekomst van Promen er moet komen uit te zien. Van der Sloot: ‘We moeten ook als gemeente nu snel duidelijkheid geven richting Promen voor de komende jaren, zodat het bedrijf in een rustiger vaarwater komt. Ik vind het geruststellend dat het
overgrote merendeel van de medewerkers van Promen trots zegt te zijn op hun werkbedrijf en hier met veel plezier werken. Wat de SP betreft
krijgt Promen een rol binnen het uitvoeren van de participatiewet en zouden ze bijvoorbeeld meer ingezet mogen worden op gebied van aan re-integratie.’

De SP hoopt dat met dit onderzoek een snelle beslissing door de gemeentes wordt genomen over de koers van het bedrijf, zodat Promen weer in een rustiger vaarwater komt.