SP bezoekt de Wingerd in Schenkel

15 juni 2015

SP bezoekt de Wingerd in Schenkel

De SP fractie heeft samen met enkele actieve leden een bezoek gebracht aan de wijk Schenkel. In de de Wingerd spraken ze verschillende bewoners over hun wijk en hun woning.

Veel mensen waren erg ontevreden met hun woning, waar forse huur voor werd gevraagd. Tot wel ruim 700 euro per maand voor een klein appartement met enkel glas en verzakkingen in de fundering. “Ik betaal 700 euro per maand voor een krot” aldus één van de bewoners. Verder maken bewoners zich zorgen over de balans in hun wijk door de komst van veel asielzoekers die in de Wingerd worden gehuisvest. Vaak betreft het hier hele grote gezinnen die in veel te kleine woningen worden gehuisvest.

Komende vergadering gaat SP-raadslid Marcel Degenaar opheldering vragen aan de wethouder over de staat van de woningen. “Havensteder moet hier flink aan de bak. Ik ga voorstellen dat de wethouder de problemen betrekt bij de afspraken die hij maakt met Havensteder. Of er moet fors geïnvesteerd worden in de woningen, of de huren moeten omlaag. Verder moet segregatie worden tegengegaan' aldus Degenaar.