Gemeenteraad Capelle: “geen verdere Rijksbezuinging op de jeugdzorg”

9 juli 2015

Gemeenteraad Capelle: “geen verdere Rijksbezuinging op de jeugdzorg”

Op initiatief van de SP nam de gemeenteraad van Capelle aan den IJssel afgelopen dinsdagavond unaniem een motie aan tegen de bezuiniging van staatssecretaris Van Rijn (PvdA) op het jeugdzorgbudget. SP-fractievoorzitter Jurgen van der Sloot noemt de extra bezuiniging onverantwoord.

“Wanneer er straks 1,5 miljoen minder beschikbaar is wordt het steeds lastiger om als gemeente nog goede jeugdzorg te kunnen bieden. Het is niet uit te leggen dat het Rijk zo makkelijk omgaat met het korten op het budget voor de Capelse jeugdzorg. Met het aannemen van deze motie geeft de Capelse gemeenteraad een signaal richting het Kabinet dat de korting van 1,5 miljoen onacceptabel is.”

De gemeenteraad van Capelle aan den IJssel hoopt dat staatssecretaris Van Rijn bij zinnen komt en afziet van deze onverantwoorde bezuiniging. Ook alle Tweede Kamerleden die zich bezig houden met de jeugdzorg krijgen een afschrift van deze motie. “Hoop dat dit signaal ook de Tweede Kamerleden aan het denken zet en dat ze de staatssecretaris ter verantwoording roepen over de wijze waarop hij omgaat met de jeugdzorg.” aldus Van der Sloot.