Gemeenteraad steunt SP 'Meer groene gevels'

9 juli 2015

Gemeenteraad steunt SP 'Meer groene gevels'

Foto: Sp Capelle / SP

Afgelopen dinsdag heeft de Capelse gemeenteraad unaniem ingestemd met het voorstel van de SP om meer aandacht te schenken aan groene gevels. Hiermee komt er budget vrij voor mensen die hun gevel willen opfleuren met mooie klimplanten. “Naast dat een groene gevel er gewoon mooi uitziet is het ook duurzaam. Het werkt isolerend en verbetert de biodiversiteit in onze gemeente. Het past helemaal bij de ambitie van Capelle als parkstad”, aldus SP-raadslid Marcel Degenaar

Momenteel is er al 20.000 euro beschikbaar per jaar om de tuinen in onze gemeente verder te vergroenen. Mensen kunnen voor meer informatie hierover terecht bij het WOP (Wijk overleg platform). Binnenkort komt hier dus ook extra aandacht voor groene gevels. “Afgelopen jaren is het steeds gebruikelijker geworden om tuinen volledig te betegelen,  met alle nadelige gevolgen van dien: slecht voor de waterafvoer, slecht voor biodiversiteit en verdere verstening zorgt ook voor toenemende temperaturen in de stad in de zomer. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om de tuin verder te vergroenen maar bewoners kunnen wellicht wel hun gevel vergroenen.” aldus Degenaar.