SP start onderzoek naar kwaliteit thuiszorg

31 maart 2016

SP start onderzoek naar kwaliteit thuiszorg

Foto: SP / SP Capelle

De SP start met een onderzoek naar de kwaliteit van de thuiszorg in Capelle aan den IJssel. Het is nu ruim een jaar geleden dat de gemeente volledig verantwoordelijk is voor de uitvoering van de zorg. De SP is benieuwd hoe inwoners van de gemeente de zorg ervaren. Cliënten kunnen via de website van de partij een enquête invullen. Ook zullen leden van de SP actief mensen, die met thuiszorg te maken hebben, opzoeken. De SP wil graag weten of mensen nog dezelfde kwaliteit zorg hebben als voor de decentralisatie en hoe de zogenaamde keukentafelgesprekken zijn verlopen.

“De gesprekken met cliënten en de enquêtes zullen ons een goed beeld geven hoe de kwaliteit van de zorg in Capelle er voor staat. We zullen de uitkomsten gebruiken om het debat met de verantwoordelijke wethouder Van Cappellen aan te gaan. Een grote chaos zoals in sommige andere gemeenten met ontslagen en veel onzekerheden zijn in Capelle aan den IJssel gelukkig niet aan de orde. Dat neemt niet weg dat we kritisch moeten kijken of sommige zaken beter moeten”. Aldus SP-fractievoorzitter Jurgen van der Sloot

Edit:  (uiterste invuldatum 31 mei  ). Van der Sloot: “De enquête is in een paar minuten in te vullen. Het zou mooi zijn als zoveel mogelijk mensen hier de moeite voor nemen. Ook als ze positief zijn over hun zorg.”