SP Capelle in actie voor Nationaal Zorgfonds

12 juli 2016

SP Capelle in actie voor Nationaal Zorgfonds

Foto: SP / SP Capelle

Zaterdag 16 juli zal de SP steunbetuigingen voor het Nationaal Zorgfonds ophalen op het Stadsplein in Capelle aan den IJssel. De SP zal met een ijscokar aanwezig zijn en verschillende leden geven een toelichting op de plannen om te komen tot een nationaal zorgfonds. De SP voert overal in het land actie samen met zorgverleners om een zorgfonds zonder eigen risico ingevoerd te krijgen.

“De zorg is veel te bureaucratisch. En aan de marketing van zorgverzekeraars en het jaarlijkse overstapcircus worden miljarden verspild. De kwaliteit gaat omlaag, de kosten omhoog. Dat moet anders. Wij zeggen: schaf de zorgverzekeraars af en zet één Nationaal ZorgFonds op. Zonder onnodige bureaucratie en geldverslindende concurrentie. En zonder eigen risico.” aldus SP-fractievoorzitter Jurgen van der Sloot

De ijscokar staat tussen 13.00 – 16.00 uur op het Stadsplein en kan met de wens om te komen tot een Nationaal Zorgfonds ondersteunen. Reeds 53.000 mensen in het hele land hebben dit gedaan.

Voor meer informatiehttp://www.nationaalzorgfonds.nl