SP-Kamerlid Beckerman bezoekt Wiekslag

17 mei 2017

SP-Kamerlid Beckerman bezoekt Wiekslag

Foto: SP / SP Capelle

Afgelopen vrijdag heeft SP-Kamerlid Sandra Beckerman de Wiekslag bezocht en heeft hier samen met vrijwilligers van de afdeling een enquête afgenomen. Goede buurten is een speerpunt van de SP. Landelijk gaat de partij de komende maanden bij 1 miljoen Nederlanders aanbellen om te vragen naar hun ideeën over de buurt en hun woning. Bij de Wiekslag blijkt dat bewoners vooral ontevreden zijn over woningcorporatie Havensteder. De huren zijn erg hoog, de kwaliteit van onderhoud is slecht en de communicatie vanuit Havensteder is onduidelijk.

SP-fractievoorzitter Jurgen van der Sloot: “De meeste mensen die we hebben gesproken betalen meer dan 700 euro per maand voor een klein uitgewoond appartement. Aan onderhoud wordt al jaren niks gedaan. De schimmels groeien er op de muren. Havensteder geeft bij sommige huurders aan niks aan onderhoud te doen, omdat de woningen volgend jaar gesloopt gaan worden. Iets dat voor mij als Raadslid nieuw is, er is mij enkel de sloop van de Hovenbuurt bekend.”

Momenteel worden de enquêtes verwerkt en daarna zal de SP dit agenderen bij de gemeenteraad en richting Havensteder. Hoewel ik alle resultaten nu nog niet heb, kan ik al wel zeggen dat er veel investeringen in deze buurt nodig zijn. Anders wordt dit straks het afvoerputje van het nieuwe Capelse stadscentrum.” aldus Van der Sloot

Beckerman is sinds maart dit jaar Kamerlid voor de SP en houdt zich bezig met onder andere de volkshuisvesting. Ze bezoekt de komende tijd zoveel mogelijk buurten in het hele land en gebruikt deze ervaringen om zich in de Tweede Kamer in te zetten voor een betere en betaalbare volkshuisvesting.