Jurgen van der Sloot geen kandidaat lijsttrekker

28 juli 2017

Jurgen van der Sloot geen kandidaat lijsttrekker

jurgen van der slootDe huidige fractievoorzitter Jurgen van der Sloot heeft aangegeven de komende verkiezingen van maart 2018 niet beschikbaar te zijn als lijsttrekker. Van der Sloot wil zich op andere werkzaamheden gaan richten en kan niet beloven nog vier jaar voldoende tijd te hebben voor het fractievoorzitterschap. Het afdelingsbestuur is al druk bezig met het opstellen van een kandidatenlijst en heeft alle vertrouwen in dat er een goede lijsttrekker als opvolger gevonden wordt. Van der Sloot is wel beschikbaar als lijstduwer.

Van der Sloot: “Heb straks acht jaar met veel plezier voor de SP in de gemeenteraad van Capelle aan den IJssel gezeten en mij ingezet voor een sociaal Capelle. Raadswerk kost ook veel tijd en ik kan de Capellenaar niet beloven nog vier jaar lang hiervoor beschikbaar te zijn. Ik ben wel bereid de SP in Capelle te blijven ondersteunen maar niet meer in de gemeenteraad.”

Jurgen van der Sloot kwam in 2010 als eerste SP’er in de Capelse gemeenteraad, destijds met slechts één zetel in 2014 groeide de SP naar drie zetels.