Waarom SP stemmen?!

18 maart 2014

Waarom SP stemmen?!

Op woensdag 19 maart is het moment om u uit te spreken over welke kant het op moet met Capelle aan den IJssel. Wordt het beleid sociaal of liberaal. Door thuis te blijven op de verkiezingsdag lost u niets op. Dan blijven dezelfde partijen aan de macht. Met een stem op de SP kiest u voor een 100% sociaal Capelle aan den IJssel!

Onze speerpunten:

• We investeren extra in goede zorg en stoppen met aanbestedingen en marktwerking. De thuiszorg blijft behouden voor mensen die erop aangewezen zijn, ook als het Rijk hier fors op bezuinigt.
  • Er blijven voldoende goede betaalbare huurwoningen beschikbaar in de gemeente om zo de wachttijd terug te dringen. We stoppen met de verkoop van sociale huurwoningen zodat deze beschikbaar blijven voor de verhuur.
  • We accepteren niet dat een groeiend aantal Capellenaren in armoede moet leven en aangewezen is op voedselbanken en liefdadigheid. We verbeteren de ondersteuning vanuit de bijzondere bijstand en zorgen ervoor dat kinderen gewoon kunnen meedoen.
  • We helpen jongeren zonder baan en/of afgeronde opleiding aan het werk. Dit doen we door samen met scholen en bedrijven een gemeentelijk werk- leerbedrijf op te richten dat jongeren voorbereidt op de arbeidsmarkt.
Lees onze verkiezingskrant (link naar krant)
Lees ons verkiezingsprogramma (link naar programma)
Interview met lijsttrekker Jurgen van der Sloot (link naar interview)