PRINSJESDAGPROTEST (ACTIE KOSTEN OMLAAG)

6 september 2022

PRINSJESDAGPROTEST (ACTIE KOSTEN OMLAAG)

Foto: SP afdeling Capelle aan den IJssel / lokaal flyeren voor KostenOmlaag

Het vervolg op het Capelse flyeren, is het landelijke Prinsjesdagprotest op 17 september in Den Haag. Lees hier wanneer, waar, hoe en vooral: waarom.

PRINSJESDAGPROTEST

Wanneer: zaterdag 17 september. Geadviseerde aankomsttijd: rond 12:30 uur. Starttijd Prinsjesdagprotest: 13:00 uur.
Waar: Het Koekamp (Laan van Reagan en Gorbatsjov) te Den Haag. Dit is 2 minuten lopen vanaf station Den Haag Centraal.
Hoe: aanmelden voor het Prinsjesdagprotest kan via https://kostenomlaag.sp.nl/prinsjesdagprotest .
Waarom: steeds meer mensen kunnen nu hun rekeningen niet meer betalen en daarom moet er acuut ingegrepen worden. De kosten moeten omlaag en de lonen, uitkeringen en AOW omhoog.
Waar 't naartoe moet: een economisch systeem vanuit gezamenlijke belangen, waarin je ook van een laag inkomen kunt rondkomen en waarin iederéén beter af is. De grote bedrijven met veel winst en superrijken moeten daartoe hun eerlijke deel betalen.

Over de bijlage: het wetenschappelijk bureau van de SP heeft gezorgd voor een prima onderbouwing van dit waarom in het boekje 'Inflatie en ongelijkheid : minder voor de aandeelhouders = meer voor de medewerkers', geschreven door Eduard van Scheltinga en Ruud Kuin. Heldere betrouwbare info ook in grafiekjes, in slechts 28 pagina's A5 (omslag meegeteld).

Niet mee naar Den Haag? Betuig dan je steun voor deze actie op https://kostenomlaag.sp.nl/ . Dit alles staat ook open voor niet-SP-leden! Juist in deze actie komen immers alle kosten van levensonderhoud bij elkaar, die al opstapelend steeds meer inkomens te boven gaan.
Eerdere info: https://capelleaandenijssel.sp.nl/nieuws/2022/07/actie-kosten-omlaag