Nieuws, december 2010

15 december 2010

Geen school, wel woningbouw op Couwenhoek

De SP heeft zich van meet af aan verzet tegen de bouw van het IJsselcollege op de Couwenhoek. Dinsdag 14 december heeft een overgrote meerderheid van de raad er voor gekozen het IJsselcollege niet op de Couwenhoek te bouwen maar het op de huidige locatie aan de Alkenlaan / Pelikaanweg. De raad stemde wel in met de bouw van woningen op de Couwenhoek. De SP is ook hier tegen.

6 december 2010

Stadsregio zet het mes in de huursector

Met het voorgenomen beleid van de Stadsregio Rotterdam waarbij het aantal sociale woningen verminderd moet worden, zal de woningmarkt een onheilzaam lot tegemoet gaan. Het Kabinetsbeleid en het beleid vanuit Europa zal wel eens de laatste zet kunnen worden waarbij de voorraad sociale woningbouw uiteindelijk een put zal vormen voor achterblijvers in onze maatschappij. Zo vinden verschillende fractievoorzitters van de SP in de Stadsregio.

3 december 2010

College houdt mensen in armoede

Meltem OkcuWethouder Faassen (VVD) van sociale zaken heeft in het collegeprogramma aangekondigd dat mensen in Capelle aan den IJssel moeten gaan werken voor het behoud van hun bijstandsuitkering. De SP vindt dat hiermee het minimumloon wordt ontdoken en een onderklasse van werkende armen wordt gecreëerd.